Pozyskiwanie ┼Ťrodk├│w spoza uczelni na dzia┼éalno┼Ť─ç K├│┼é Naukowych i Organizacji Studenckich

Sponsoring to promocja, Fundraising to filantropia. Studenci zaanga┼╝owani w dzia┼éalno┼Ť─ç studenck─ů, chc─ůc rozwija─ç swoje organizacje oraz siebie samych, powinni d─ů┼╝y─ç do profesjonalizacji swoich dzia┼éa┼ä oraz zwi─Ökszania mo┼╝liwo┼Ťci. Bez w─ůtpienia zwi─Ökszeniem mo┼╝liwo┼Ťci oraz rozwojem jest nawi─ůzanie wspó┼épracy z partnerami biznesowymi oraz zaanga┼╝owanie w nasz─ů spraw─Ö jeszcze wi─Ökszej liczby osób.
Szkolenie jest po┼é─ůczeniem teorii oraz zada┼ä praktycznych, ┼╝eby uczestnicy mogli od razu sprawdzi─ç nowo zdobyte umiej─Ötno┼Ťci.

Termin:
• do ustalenia w dwóch wariantach do wyboru:

Wersja weekendowa: pi─ůtek – sobota – niedziela po 7 h.
Wersja tygodniowa: 1x wtorek 5h, 2x czwartek po 4h, 1x pi─ůtek 8h

Miejsce:
• Wroc┼éaw

Cena:
• do ustalenia w zel─ůzno┼Ťci od grupy

Grupa:
• 12-15 osób

Dla uczestników szkolenia przewidujemy:
• Certyfikat udzia┼éu w szkoleniu

Zapisy:
• szkolenia@frpwr.org

Plan szkolenia:

Dzień 1: TEORIA I PRAKTYKA SPONSORINGU PRZY UCZELNI
1. Ró┼╝nice mi─Ödzy sponsoringiem a fundraisingiem.
2. Jak wspó┼épracowa─ç ze sponsorem?
3. Gdzie poszukiwa─ç grantów i dotacji?
4. Teoria pozyskiwania sponsora – kim s─ů sponsorzy i czego oczekuj─ů?
5. Przyk┼éady wspó┼épracy z Politechniki Wroc┼éawskiej.
6. Umowy ze sponsorem.
7. Mini warsztat: plan projektu z miejscem dla sponsorów.
8. Zanim zaczniesz szuka─ç sponsora.
9. Co powinna zawiera─ç oferta wspó┼épracy?
10. Portale spo┼éeczno┼Ťciowe i biznesowe jako ┼║ród┼éo wiedzy o sponsorach.

Dzie┼ä 2: PODSTAWY I NARZ─śDZIA FUNDRAISINGU
1. Fundraising w ma┼éej organizacji – inwestycje w filantropi─Ö, na które sta─ç ka┼╝dego.
2. Zdobywanie funduszy – jak skierowa─ç pierwsze kroki w stron─Ö systemu daj─ůcego sta┼éy dop┼éyw funduszy?
3. Specyfika zawodu fundraisera – kto si─Ö nadaje do tej pracy i jak j─ů zorganizowa─ç? Jak wykorzysta─ç zapa┼é wolontariuszy, gdy nie sta─ç nas na pracowników etatowych?
4. Misja i wizja organizacji – jak zamieni─ç je w fundamenty stabilno┼Ťci finansowej?
5. ─ćwiczenie: test spinacza – jak pokona─ç opór przed proszeniem?
6. Komunikacja z darczy┼äcami indywidualnymi – co decyduje o sukcesie pró┼Ťb?
7. Jak w pó┼é minuty zamieni─ç obc─ů osob─Ö w darczy┼äc─Ö? – test windy i konkurs.
8. Jak wizerunek przek┼éada si─Ö na pieni─ůdze?
9. Zdrowe finanse organizacji – jak dywersyfikowa─ç, stabilizowa─ç i powi─Öksza─ç bud┼╝et
z roku na rok.
10. Skuteczny fundraiser – warunki powodzenia.
11. 30 metod finansowania organizacji – arsena┼é metod fundraisingowych i przyk┼éady ich zastosowania.
12. Kodeks etyczny fundraisera – jak uczciwie zarz─ůdza─ç finansami.
13. Pytania, podsumowanie.

Dzień 3: SPOTKANIE Z BIZNESEM
1. Miniwarsztat 1: Jak umówi─ç si─Ö na spotkanie – rozmowa telefoniczna.
2. Miniwarsztat 2: Idziemy po pieni─ůdze! – rozmowa w gabinecie.
3. Zasady tworzenia ofert wspó┼épracy do zaprezentowania na spotkaniu z przedstawicielem biznesu.
4. Klucz do poszukiwania partnerów i sponsorów.
5. Prowadzenie spotkań biznesowych - przygotowanie, przeprowadzenie i zamknięcie.
6. Wa┼╝ne zadania po spotkaniu z biznesem - jak nie da─ç o sobie zapomnie─ç?
7. Prowadzenie negocjacji biznesowych.
8. Projektowanie kreatywnych akcji pozyskiwania ┼Ťrodków we wspó┼épracy z biznesem.
9. Budowanie relacji z darczyńcami biznesowymi - kim chcemy być w tej relacji?

 

Prowadz─ůcy:
Robert Kawa┼éko – absolwent Uniwersytetu Jagiello┼äskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierowa┼é dzia┼éami marketingu kolejno w dwóch firmach z bran┼╝y IT, a od 2001 by┼é fundraiserem w organizacjach pozarz─ůdowych. Prowadzi tak┼╝e firm─Ö doradcz─ů specjalizuj─ůc─ů si─Ö w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Zainicjowa┼é powstanie Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu, gdzie pe┼éni┼é funkcj─Ö prezesa zarz─ůdu w latach 2006-2012, a nast─Öpnie wiceprezesa. W latach 2007 - 2013 pe┼éni┼é funkcj─Ö wiceprezesa Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu, gdzie odpowiada┼é za rozwój nowych organizacji fundraiserów w Europie. Wspó┼étworzy┼é wiele kampanii dobroczynnych i doradza┼é przy ich wdra┼╝aniu. Wyk┼éada┼é na konferencjach m.in. w Czechach, na S┼éowacji, na Ukrainie, w Holandii, Japonii, Gruzji i na W─Ögrzech. Od 2011 roku jest wyk┼éadowc─ů Uniwersytetu Papieskiego Jana Paw┼éa II w Krakowie. Doradza dzia┼éom PR w kilku organizacjach pozarz─ůdowych. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarz─ůdzania organizacjami. Od 2015 r. kieruje za┼éo┼╝on─ů przez siebie Fundacj─ů Polski Instytut Filantropii, która prowadzi ogólnopolskie kampanie filantropijne - "Kilometry Dobra" i "Dobry Testament".

Ewa Za┼éupska – trener z do┼Ťwiadczaniem w prowadzeniu szkole┼ä od 2008 roku dla firm ró┼╝nych bran┼╝. Jest koordynatorem projektów i cz┼éonkiem zarz─ůdu w Stowarzyszeniu Centrum Edukacji CEL, gdzie odpowiada tak┼╝e
za pozyskiwanie ┼Ťrodków na dzia┼éalno┼Ť─ç organizacji oraz ich rozliczanie.
W zakresie szkole┼ä, konsultacji oraz coachingów wspó┼épracowa┼éa z takimi firmami, jak: Cyfrowy Polsat, Whirlpool, EY (Ernst&Young), Schneider Electric, DIEHL Control Polska, HEICHE Polska, EXTRADOM, Piekarnia Familijna, ARGOS Translations, TELFORCEONE i wiele innych.
Absolwentka Wydzia┼éu Informatyki i Zarz─ůdzania Politechniki Wroc┼éawskiej oraz doktorantka tej uczelni. Jest wyk┼éadowc─ů na takich uczelniach jak Uniwersytet Ekonomiczny we Wroc┼éawiu oraz Wy┼╝sza Szko┼éa Bankowa we Wroc┼éawiu.
Specjalizuje si─Ö w szkoleniach, coachingu, konsultacjach i mentoringu dla osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych, liderów zespo┼éów, handlowców, ksi─Ögowych. Projektuje programy rozwojowe dostosowane do potrzeb indywidualnych uczestników szkole┼ä oraz ca┼éych firm, z takich zakresów jak zarz─ůdzanie projektami, zarz─ůdzanie finansami w przedsi─Öbiorstwie i projekcie, usprawnianie organizacji i procesów wewn─ůtrz niej, zarz─ůdzanie sprzeda┼╝─ů, rozwój kompetencji mi─Ökkich (m.in. budowanie zespo┼éu, komunikacja, wyst─ůpienia publiczne, motywowanie, rozwi─ůzywanie konfliktów).

Kamil Nawirski – absolwent Politechniki Wroc┼éawskiej oraz Szko┼éy Trenerów Centrum Edukacji CEL, piastowa┼é funkcj─Ö przewodnicz─ůcego Zarz─ůdu Parlamentu Studentów Politechniki Wroc┼éawskiej, Sekretarza Forum Uczelni Technicznych, Komisji Rewizyjnej Polskiego Stowarzyszenia Fundarisngu. Wielokrotnie organizowa┼é cykle szkoleniowe dla studentów Politechniki Wroc┼éawskiej, m.in. opracowuj─ůc plan rozwoju Samorz─ůdu Studenckiego poprzez cykl szkole┼ä czy inicjuj─ůc i organizuj─ůc w latach 2010 – 2015 Szkoleniowe Forum Aktywno┼Ťci Studenckiej. Prowadzi┼é zaj─Öcia w Szkole Fundraisingu organizowanej przez Stowarzyszenie Centrum Edukacji CEL. W latach 2011-2016 by┼é prezesem Fundacji MANUS, która na co dzie┼ä zajmuje si─Ö wspó┼éprac─ů ze sponsorami dzia┼éa┼ä studentów przy szkole wy┼╝szej. By┼é zaanga┼╝owany w powstanie publikacji Poradnik Aktywnego Studenta PWr, wydanego przez Dzia┼é Studencki PWr, oraz Finasowania i Rozliczania Podmiotów Studenckich wydanego przez Fundacj─Ö Manus.

 

Fundator Politechnika Wrocławska